5 najczęściej zadawanych pytań cz. 2

Polak Pomaga nie zwalnia tempa! Cały czas przyjmujemy od Was zgłoszenia i pomagamy Wam z opracowaniem opisu i zamysłu kampanii. To właśnie wtedy pojawia się najwięcej pytań z Waszej strony i bardzo nas to cieszy, bo przecież kto pyta, nie błądzi. 🙂 Jeśli planujecie zgłosić swoją zbiórkę do nas albo jesteście w trakcie jej prowadzenia, zapoznajcie się z tym zestawem pytań i odpowiedzi.

1. W jaki sposób można wspierać kampanię?

Kampanię można wspierać finansowo z dowolnego miejsca na świecie. W jaki sposób? Wystarczy wejść na stronę kampanii, na którą chcemy wpłacić środki i kliknąć “Wesprzyj”. Domyślna opcja płatności poprzez monetivo.com sprawdzi się w przypadku płatności z Polski mamy tu do dyspozycji wszystkie polskie banki, udostępniające szybkie przelewy. Jeśli natomiast nie macie konta w polskim banku, po przejściu kroku “Wesprzyj” wybierzcie inną dostępną metodę płatności – znany na całym świecie PayPal.

2. Czy muszę przygotować wideo/film do kampanii?

Nie, nie musicie. Ale powinniście! Już tłumaczymy dlaczego. Film to okazja, aby pokazać siebie – opowiedzieć chwilę o sobie, swojej zbiórce, zaapelować o wsparcie. Pewnie zastanawiacie się, dlaczego to takie ważne. Z kilku powodów: obraz zawsze lepiej działa niż sam opis, bo w większości jesteśmy wzrokowcami. Ponadto pokazanie twarzy pozwala budować wiarygodność kampanii i zaufanie do Was jako jej prowadzących (tyczy się to zarówno fotografii, jak i filmiku promocyjnego). Jest to szczególnie ważne, ponieważ finansowanie społecznościowe jest dosyć nową i specyficzną formą pomocy, która wymaga przejrzystości i transparentności w działaniu. Nie martwcie się, jeśli nie potraficie stworzyć profesjonalnie zmontowanego filmiku, nie o to w tym wszystkim chodzi. Większość telefonów komórkowych pozwala na zrobienie podstawowych nagrań, które możecie wykorzystać.

3. Czy sama publikacja na portalu wystarczy?

Niestety wielu z Was błędnie zakłada, że praca nad zbiórką kończy się z chwilą jej publikacji. Jest dokładnie odwrotnie! Tak naprawdę po opublikowaniu kampanii, musicie włożyć w jej promocję energię i czas. Żeby ludzie dobrej woli wsparli Waszą zbiórkę, muszą się najpierw o niej dowiedzieć. Skąd mają wiedzieć o jej istnieniu, jeśli nie wychodzicie ze swoim projektem i komunikatem do ludzi, nie szukacie wsparcia? Niestety tutaj nic się samo nie wydarzy, musicie szukać źródeł finansowania. Nasza platforma jest narzędziem umożliwiającym Wam stworzenie kampanii i oczywiście wspomagamy Was w działaniach, ale ciężar promocji spoczywa właśnie na Was. Jeśli nie wiecie jak i gdzie szukać wspierających, koniecznie przeczytajcie nasz poprzedni artykuł i poświęćcie chwilę na przeanalizowanie tego, gdzie Wy możecie znaleźć wsparcie.

Jak szukać i docierać do wspierających?

4. Czy w trakcie trwania kampanii, mogę ją edytować?

Oczywiście! Jeśli będziecie chcieli wstawić dodatkowe zdjęcia, filmik, poprawić opis, dodać jakąś sekcję, możecie zrobić to nawet po publikacji kampanii. Pamiętajcie również o możliwości dodawania do kampanii “aktualności”, w której możecie napisać o postępach w zbiórce, dodać link do wystąpienia w mediach, ponownie zaapelować o pomoc. Wiadomość o wstawieniu takiej aktualności zostanie wysłana do dotychczasowych wspierających i pozwoli nie tylko budować z nimi więź, ale może i zachęci do dalszej pomocy.

5. Kiedy/pod jakimi warunkami dostanę pieniądze?

Kampanię możecie rozliczyć dwojako: na osobę fizyczną lub na organizację – np. fundację/stowarzyszenie. Jak wygląda rozliczenie w obu tych przypadkach?

ROZLICZENIE NA OSOBĘ FIZYCZNĄ

  1. po zakończonej zbiórce dostarczacie nam faktury wystawione na nasze dane, które nasza fundacja opłaca – do wysokości zgromadzonych środków, pamiętajcie jednak o tym, że faktury nie powinny przekraczać zgromadzonej kwoty pomniejszonej o koszty płatności (1,5%);
  2. możemy zwrócić Wam pieniądze na konto, jeśli już je wydaliście w celach związanych z realizacją kampanii (refundacja poniesionych kosztów), pod warunkiem przedstawienia nam faktur/rachunków i rozliczenia poniesionych kosztów.

ROZLICZENIE NA ORGANIZACJĘ

Jeśli jesteście pod opieką jakiejś organizacji pozarządowej i de facto zbieracie środki w jej imieniu, środki możemy przekazać bezpośrednio na jej konto. Organizacja ta musi wyrazić na to zgodę (choćby mailowo) oraz dokonać weryfikacji konta bankowego (krok ten opisany jest w zakładce „Finanse” w Waszych projektach na profilu PolakPomaga.pl).

Tyle w kwestii rozliczenia kampanii. Warto podkreślić, że nawet jeśli nie osiągnięcie progu 100% w swojej zbiórce, to otrzymacie pieniądze, które zostały wpłacone na jej rzecz. 🙂


Pierwszą część artykułu z serii Pytania i Odpowiedzi znajdziecie pod tym linkiem:

5 najczęściej zadawanych pytań cz. 1

1

Komentarze

komentarze

4 miesiące ago