Czego potrzebujesz, żeby uruchomić kampanię?

Założenie kampanii na portalu crowdfundingowym to dla niektórych czarna magia. Zupełnie bez powodu! Dzisiaj chcemy odczarować dla Was finansowanie społecznościowe i przeprowadzić Was przez kilka kroków, dzięki którym wszystko stanie się jasne! A zatem – czego tak naprawdę potrzebujesz, aby uruchomić kampanię na PolakPomaga.pl?

  1. Precyzyjnego celu zbiórki
    To czego potrzebujesz, to przede wszystkim jasno określony cel! Bardzo często zgłaszacie się do nas z bardzo nieprecyzyjnymi celami zbiórki, które są dość mgliste i nieprzemyślane. Zbyt ogólnie zarysowany pomysł ma mniejsze szanse powodzenia od tego dopracowanego i klarownego. Część zgłoszeń, które otrzymujemy to te, których celu musimy się domyślać. Przykład? “Zbieram na poratowanie zdrowia”. Tak sformułowany cel nie przedstawia tak naprawdę niczego: ani sytuacji, w jakiej się znajdujecie, ani schorzeń czy chorób, z którymi się borykacie, ani rzeczy czy zabiegów, na które chcecie zebrać pieniądze.
  2. Określonego celu finansowego
    Ważne jest przedstawienie sprecyzowanego celu, ponieważ to pozwala na określenie budżetu kampanii – kwoty, którą chcecie zebrać w trakcie zbiórki. Musicie oszacować, jakiej kwoty potrzebujecie na realizację celu, niezależnie od tego czy zbieracie na leczenie, serię warsztatów czy projekt edukacyjny. Określenie budżetu i opisanie kosztów składających się na niego, pokaże wspierającym, że Wasza zbiórka jest przemyślana i przygotowana.
  3. Dokumentacji
    Dbamy o to, aby zbiórki przez nas publikowane były wiarygodne i wzbudzały zaufanie, z tego też względu zdarza się, że prosimy o załączenie różnego rodzaju dokumentów. Ma to miejsce szczególnie w przypadku zbiórek dotyczących finansowania leczenia, leków czy zabiegów medycznych. Musimy wiedzieć, że Wasze potrzeby są realne i wynikają z medycznych wskazań i są poświadczone przez specjalistów.
  4. Określonego czasu trwania zbiórki
    Zbiórkę na naszym portalu (jako osoba prywatna) możecie przeprowadzać przez okres 100 dni (w określonych przypadkach okres ten może ulec nieznacznemu wydłużeniu). Organizacje natomiast mogą prowadzić u nas zbiórki ciągłe bez daty zakończenia, a środki wypłacać w dowolnej chwili.
  5. Opisu kampanii
    Aby pozyskać finansowanie, potencjalni wspierający muszą Was poznać, zobaczyć z kim mają do czynienia, jaka jest Wasza historia i potrzeby oraz sam powód zbiórki. Z tego też względu opis kampanii musi być bardzo dobrze przygotowany, ponieważ będzie on wizytówką Waszej zbiórki i może skłonić kogoś do wpłaty, ale również zniechęcić do niej, jeśli nie będzie z niego wynikać cel. Pamiętajcie, że w opisie musicie napisać coś o sobie lub organizacji, którą reprezentujecie, o doświadczeniach w prowadzeniu różnego rodzaju inicjatyw, zawrzeć podstawowe informacje o tym na co i dlaczego zbieracie. Nie bez powodu zachęcamy Was do zapoznawania się z materiałami na naszym blogu oraz z kampaniami innych osób. W ten sposób najprościej możecie zdobyć dodatkową wiedzę dotyczącą tego, jak kampania powinna wyglądać, aby mogła otrzymać wsparcie.
  6. Zdjęć
    Zdjęcia mają znaczenie nie tylko estetyczne! Wzbudzają one zaufanie, pokazują doświadczenia osoby prowadzącej zbiórkę, a przede wszystkim uwiarygodniają ją. Jeśli zastanawiacie się nad sensem ich wstawiania, zmieńcie na chwilę punkt widzenia i postawcie się w pozycji wspierającego: jaką zbiórkę bylibyście w stanie wesprzeć? Tę, którego prowadzącego poznaliście z imienia, nazwiska i twarzy ;), czy tę, która w żaden sposób nie wzbudza Waszego zaufania i nie ukazuje osoby, której mielibyście wpłacić swoje pieniądze? Nie zapominajcie również o zdjęciu w tle kampanii oraz zdjęciu do miniaturki, która będzie wyświetlać się wraz z linkiem do niej.

  PRZYKŁADY DOBRZE PRZYGOTOWANYCH KAMPANII ZNAJDZIECIE PONIŻEJ

  •   KUBIC(k)A zbiera na bolid

  https://polakpomaga.pl/kampania/kubicka-zbiera-na-bolid?utm_source=index

  •   HospiCare – przełom w opiece hospicyjnej 

  https://polakpomaga.pl/kampania/hospicare

  •   100 skoków spadochronowych po 100 wózków 

  https://polakpomaga.pl/kampania/100-skokow-spadochronowych-po-100-wozkow?utm_source=index

Dominika Pacyńska
PolakPomaga.pl

 

1

Komentarze

komentarze

6 miesięcy ago