Założenie kampanii na portalu crowdfundingowym to dla niektórych czarna magia. Zupełnie bez powodu! Dzisiaj chcemy odczarować dla Was finansowanie społecznościowe i przeprowadzić Was przez kilka kroków, dzięki którym wszystko stanie się jasne! A zatem – czego tak naprawdę potrzebujesz, aby uruchomić kampanię na PolakPomaga.pl?
- Precyzyjnego celu zbiórki
To czego potrzebujesz, to przede wszystkim jasno określony cel! Bardzo często zgłaszacie się do nas z bardzo nieprecyzyjnymi celami zbiórki, które są dość mgliste i nieprzemyślane. Zbyt ogólnie zarysowany pomysł ma mniejsze szanse powodzenia od tego dopracowanego i klarownego. Część zgłoszeń, które otrzymujemy to te, których celu musimy się domyślać. Przykład? “Zbieram na poratowanie zdrowia”. Tak sformułowany cel nie przedstawia tak naprawdę niczego: ani sytuacji, w jakiej się znajdujecie, ani schorzeń czy chorób, z którymi się borykacie, ani rzeczy czy zabiegów, na które chcecie zebrać pieniądze. - Określonego celu finansowego
Ważne jest przedstawienie sprecyzowanego celu, ponieważ to pozwala na określenie budżetu kampanii – kwoty, którą chcecie zebrać w trakcie zbiórki. Musicie oszacować, jakiej kwoty potrzebujecie na realizację celu, niezależnie od tego czy zbieracie na leczenie, serię warsztatów czy projekt edukacyjny. Określenie budżetu i opisanie kosztów składających się na niego, pokaże wspierającym, że Wasza zbiórka jest przemyślana i przygotowana. - Dokumentacji
Dbamy o to, aby zbiórki przez nas publikowane były wiarygodne i wzbudzały zaufanie, z tego też względu zdarza się, że prosimy o załączenie różnego rodzaju dokumentów. Ma to miejsce szczególnie w przypadku zbiórek dotyczących finansowania leczenia, leków czy zabiegów medycznych. Musimy wiedzieć, że Wasze potrzeby są realne i wynikają z medycznych wskazań i są poświadczone przez specjalistów. - Określonego czasu trwania zbiórki
Zbiórkę na naszym portalu (jako osoba prywatna) możecie przeprowadzać przez okres 100 dni (w określonych przypadkach okres ten może ulec nieznacznemu wydłużeniu). Organizacje natomiast mogą prowadzić u nas zbiórki ciągłe bez daty zakończenia, a środki wypłacać w dowolnej chwili. - Opisu kampanii
Aby pozyskać finansowanie, potencjalni wspierający muszą Was poznać, zobaczyć z kim mają do czynienia, jaka jest Wasza historia i potrzeby oraz sam powód zbiórki. Z tego też względu opis kampanii musi być bardzo dobrze przygotowany, ponieważ będzie on wizytówką Waszej zbiórki i może skłonić kogoś do wpłaty, ale również zniechęcić do niej, jeśli nie będzie z niego wynikać cel. Pamiętajcie, że w opisie musicie napisać coś o sobie lub organizacji, którą reprezentujecie, o doświadczeniach w prowadzeniu różnego rodzaju inicjatyw, zawrzeć podstawowe informacje o tym na co i dlaczego zbieracie. Nie bez powodu zachęcamy Was do zapoznawania się z materiałami na naszym blogu oraz z kampaniami innych osób. W ten sposób najprościej możecie zdobyć dodatkową wiedzę dotyczącą tego, jak kampania powinna wyglądać, aby mogła otrzymać wsparcie. - Zdjęć
Zdjęcia mają znaczenie nie tylko estetyczne! Wzbudzają one zaufanie, pokazują doświadczenia osoby prowadzącej zbiórkę, a przede wszystkim uwiarygodniają ją. Jeśli zastanawiacie się nad sensem ich wstawiania, zmieńcie na chwilę punkt widzenia i postawcie się w pozycji wspierającego: jaką zbiórkę bylibyście w stanie wesprzeć? Tę, którego prowadzącego poznaliście z imienia, nazwiska i twarzy ;), czy tę, która w żaden sposób nie wzbudza Waszego zaufania i nie ukazuje osoby, której mielibyście wpłacić swoje pieniądze? Nie zapominajcie również o zdjęciu w tle kampanii oraz zdjęciu do miniaturki, która będzie wyświetlać się wraz z linkiem do niej.
PRZYKŁADY DOBRZE PRZYGOTOWANYCH KAMPANII ZNAJDZIECIE PONIŻEJ
- KUBIC(k)A zbiera na bolid
https://polakpomaga.pl/kampania/kubicka-zbiera-na-bolid?utm_source=index
- HospiCare – przełom w opiece hospicyjnej
https://polakpomaga.pl/kampania/hospicare
- 100 skoków spadochronowych po 100 wózków
https://polakpomaga.pl/kampania/100-skokow-spadochronowych-po-100-wozkow?utm_source=index
Dominika Pacyńska
PolakPomaga.pl
1
Komentarze
Posted In: Uncategorized